fredag den 31. juli 2009

Ny blog om foto

Et godt råd om blogging er, at holde en jævn trafik og en nogenlunde konsistent strøm af indhold; en konsekvens er, at man ikke skal sprede sig over flere forskellige blogs. Det råd har jeg brugt sommerferien til at overveje at gå op imod, i det at jeg vil prøve at dele min blog op: fotonørderi og billeder vil jeg fremover hovedsageligt skrive om på min nye blog, som jeg i et anfald af mangel på kreativitet har valgt at kalde Høgh om foto.

Almindelige småsnak og computer-nørderi vil fortsætte her, så bliv endelig hængende her, hvis det stadig har interesse.

Det er oplagt, at der vil komme en lang række "grænsetilfælde" - f.eks. påtænker jeg at skrive en lille serie om "fem sommerfugle som alle bør kende", og passer det bedst her eller på fotobloggen? Lige nu hælder jeg mest til, at det skal være fotobloggen, for det bliver i høj grad billederne, som bliver bærende.

Designet på den nye blog lader stadig en del tilbage at ønske, og det skal jeg helt klart arbejde mere med ... men det er jo indholdet, som er det vigtigste, ikk'?

2 kommentarer:

Unknown sagde ...

Måske skal du dele det op, så billederne kommer på denne her og fotonørderiet på den anden blog :-)

Unknown sagde ...

Der skal nok komme et billede, eller to, af og til, men jeg tager i høj grad billederne fordi at jeg er en fotonørd, så er det svært at skille det ad. Derfor den nye blog.

Men jeg har to forslag for personer som dig, som ikke orker høre mere af mit fotonørderi, men gerne vil kigge med (og I er nok mange, og I er sandelig også meget velkomne!):

1) Gør som min søn, og nøjes med at kigge billederne. Kommentarer som "Nøj, sikke et flot billede" er altid on topic! :-)
2) Brug en feedreader til at holde øje med mine albums - det er nemlig langt fra alle offentliggjorde billeder, som jeg kommenterer. Dette feed er for mine albums, og dette feed for for albummet Makro - du kan selv finde feeds for andre interessante albums ved at kigge efter "RSS" på album-siderne.

Jeg "skylder" stadig historien om den spøjse fætter, som jeg viste frem tidligere (det er en stor humleflue, kan jeg så afsløre), og det vil give en historie her med et par billeder.