mandag den 20. april 2009

Monsterfælder

En gang imellem har man brug for en lille pause, og hvad er bedre end end et simpelt spil, som ikke tager for lang tid? 7 kabale skulle være et populært tidsfordriv, men jeg kastede for et stykke tid siden min kærlighed på det flashbaserede spil Desktop Tower Defence - eller som børnene kalder det: "Monsterfælder"



Konceptet er ret simpelt - man bygger en række kanontårne (som fås fra de billige simple og opefter), hvorefter der slippes monstre løs - i starten er de ikke så hårde, men det bliver de, og de bliver også mere udspekulerede. Hvis mere end 20 monstre slipper igennem, så er spillet slut, men heldigvis får man flere penge til at opgradere sine tårne eller bygge nye, når det lykkedes at slå et monster ihjel.

Når man spiller på alt andet end det letteste niveau, så er der mulighed for at få gemt en highscore. Ligeledes er der mulighed for at lave "grupper", så man kan konkurrere imod hinanden, og jeg har lige lavet en som hedder "hoeghsblog" - jeg foreslår bare en enkelt gentlemansregel: Ingen "skvulpen" (og hvis du ikke ved, hvad jeg tænker på, så er du på den gode side af stregen...).

Handsken er kastet!

Ingen kommentarer: