torsdag den 16. april 2009

Kryb og kravl

Det er vist ved at være et stykke tid siden, at jeg sidst har skrevet om foto, og det må der straks rettes op på med et par insekt billeder fra påsken.

Først en lille mariehøne, som det vrimler med lige nu:

Fra Makro


Og derefter en spøjs fætter, som jeg har formået at fange i fri flugt (der er også nogle lidt mere klassiske billeder af denne fætter i albummet):

Fra Makro


Jeg er faktisk ret stolt af, at det er lykkedes mig at fange et insekt i fri flugt, og det skyldes, at man virkelig har oddsene imod sig; skarphedsdybden måles under gode forhold i millimeter, som man kan se af dette billede af en bille (bemærk hvor lidt af træet, som er skarpt):

Fra Makro


Hvis der er nogen, som kan identificere de to sidstnævnte insekter, så sig frem; jeg har ikke lige kunnet finde dem.

Ingen kommentarer: